Reklamation

Reklamation

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den– fx materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på info@ciha.dkeller telefon +45 88 44 43 44.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamation. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance  og udfyldelse af retur/reklamation formular mv.

Hvis reklamationen er berettiget og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage sendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. Oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and tracenummer.

Varereturnering foregår til nedestående adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.


Pakkecenter Nord
Att: CIHA retur
Aalborgvej 14
9700 Brønderslev

Vi anbefaler, at returvarer returneres til os som pakke, med tracking. Husk altid at pakke forsendelsen godt ind, så den ikke bliver skadet under transport.


Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse CIHA. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center til klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@ciha.dk.


Transportskader

Ved skader opstået under transport, opfordrer vi til at dette straks anmeldes til transportøren og også gerne til CIHA, da vi hæfter for varens mangler sket under transport.

Hvis pakken er synligt beskadiget ved modtagelse, er det en god idé at enten nægte modtagelse, eller få påført på følgebrevet, at der tages forbehold for modtagelse, ved skader på varen opstået som følge af transportskade.

Hvis du er i tvivl, kontakt CIHA. Opdager du en transportskade efter levering, skal du indenfor rimelig tid gøre os opmærksom på det, hvis det har forringet varens værdi.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.