Retur / Reklamation

Returvarer

Har du fået købt en vare, som du har fortrudt, så kan du naturligvis sende den retur til os. Alle ordrer leveres med returformular og en forudbetalt label du kan bruge, for at gøre det så nemt for dig som muligt.

Ciha tilbyder ikke gratis returfragt, da vi endnu er en lille og nystartet webshop. Ønsker du at returnere noget til os, så kontakt os endeligt, så vi kan finde en god løsning.

Du har som udgangspunkt 14 dages returret. Er legetøjet en gave, kan vi udvide returretten i rimeligt omfang, når du giver os besked, eller noterer det i bemærkningsfeltet.

Særlige varer, f.eks. specialfremstillet eller tilpasset varer, tages ikke retur. Dette gælder også varer, der mister sin værdi, efter at en bestemt begivenhed er overstået, herunder beskyttelsesbriller i forbindelse med solformørkelse.

Vi bytter altid uden problemer, bare du efterlever følgende;
Varen skal være ubrugt, i original emballage som ikke må være i stykker. Derudover skal varen emballeres forsvarligt, og der må ikke sættes pakkelabels direkte på varens emballage. Er dette ikke overholdt, kan vi ikke accepterer varen som en returvare.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Hvis der er købt varer der skal samles, må disse ikke have været samlet og brugt i et omfang, så varens værdi forringes, hvis varekøbet skal fortrydes.

Når varen er modtaget retur, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at returvarer returneres til os som pakke. Ciha kan ikke gøres ansvarlig for varer sendt retur som brev.

Reklamation
Det sker desværre engang imellem, at legetøjet har en fejl, eller er gået i stykker. Sker det for dig, skal vi naturligvis nok hjælpe dig med at løse problemet.

Den bedste måde at reklamere over et stykke legetøj til os på, er at sende en e-mail indeholdende ordrenummer og beskrivelse af fejl/defekt. Medsend meget gerne et foto af fejlen på varen. Send til info@Ciha.dk.
Hvis en vare skal returneres til Ciha i forbindelse med reklamation, opfordrer vi til, at Ciha kontaktes før returnering af varen. I tilfælde af at vi ønsker varen retur, fremsender vi en forudbetalt portolabel eller sørger for afhentning af varen. Returneres varen for egen regning, uden aftale med Ciha, refunderes returneringsomkostning i rimeligt omfang.

Vi henviser desuden til vores generelle handelsbetingelser, hvor vi har uddybet de fuldstændige regler omkring returvarer og reklamationer.

Link til handelsbetingelser.