Reklamation
Kontakt os altid ved reklamation, da det ikke er alle reklamationer vi skal have retur. Skriv en mail på hej@ciha.dk, hvor du beskriver problemet og sender foto/video. Herefter vurderer vi om sagen løses med eksempelvis at;
- varen skal sendes retur til os, og du får en ny
- varen skal sendes retur til os til gennemgang og du får alle pengene tilbage ved godkendt reklamation
- er det mindre kosmetisk fejl (vurderet ud fra billeder), hvor afslag i prisen er acceptabelt
- pengene retur og varen skal kasseres
Ciha yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Ciha indenfor rimelig tid (inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig). Det er din pligt at angive og vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Opdager du en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Ciha. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale eventuelt kreditering.
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse.
Ved berettigede reklamationer betaler vi naturligvis returfragten. Du modtager en forudbetalt GLS returlabel til print på din mail. Sender du en vare retur som ikke opfylder kravene for reklamation, modregner vi returfragten på kr. 39,- i dit tilgodehavende, og du vil naturligvis få besked herom på mail.
Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – f.eks. kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance.
Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse. Gem kvittering og evt. track- and tracenummer. Varereturnering foregår til nedenstående adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Ciha ApS
Engelsholmvej 33 E
8940 Randers
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til Rikke eller Jens Amdisen hos Ciha hej@ciha.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center til klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse hej@ciha.dk
Transportskader
Ved skader opstået under transport, opfordrer vi til at dette straks anmeldes til transportøren og også gerne til Ciha. Hvis pakken er synligt beskadiget ved modtagelse, er det en god idé enten at nægte modtagelse, eller få påført på følgebrevet, at der tages forbehold for modtagelse, ved skader på varen opstået som følge af transportskade.
Husk at tage billeder, som dokumentation af den emballage varen er leveret i. Derudover også et billede hvor man kan se emballage MED pakkelabel, samt alle kassens overflader.
Dette bruges til reklamation ved transportøren. Hvis du er i tvivl, kontakt CIHA. Opdager du en transportskade efter levering, skal du indenfor rimelig tid gøre os opmærksom på dette, hvis det har forringet varens værdi.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.