Salgs- og leverings betingelser (handelsbetingelser)
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på ciha.dk
ciha.dk ejes og drives af
CIHA ApS
CVR 38219898
Engelsholmvej 33 E
8940 Randers SV
Danmark
E-mail info@ciha.dk
Betaling og levering
Betaling
CIHA modtager betaling med Dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay samt EAN-betaling for institutioner. Du kan ikke handle med faktura betaling. Beløbet trækkes først, når varerne afsendes. Vi tillægger ikke betalingsgebyr på nogle af vores betalingsmetoder. Når du har bestilt en vare, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af din bestilling samt endnu en mail når den afsendes og afsluttes fra vores lager.
Der lagres ingen kreditkort oplysninger af nogen art. CIHA kan på intet tidspunkt, hæve mere end det beløb du har accepteret i indkøbskurven.
Priser er angivet i danske kroner og inklusive moms. Oven i prisen skal tillægges fragtpris. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
Er du skole eller daginstitution, er der mulighed for at betale med EAN-nummer, når ordren afsluttes. Vi tjekker altid disse ordre igennem, inden de sættes til behandling.
Rabat kupon
Har du en rabatkupon anvendes denne ved check-out i feltet “rabatkuponkode” lige under varen i venstre hjørne. Når du har indtastet din rabatkode, trykker du på “anvend kupon”. Herved trækkes rabatten automatisk fra din ordre (se i toppen af siden samt under beløb, her vil det fremgå) og vil også fremgå på ordrebekræftelsen.
Hvis din rabatkode mod forventning ikke virker, kan det skyldes at:
- Husk, du kan kun bruge én rabatkode pr. ordre. Hvis du har forsøgt at lave en ordre men fejler i betaling, så anser systemet din kode som brugt. Kontakt da vores kundeservice mandag-fredag kl 9-15.
- Nogle rabatkoder er personlige og må kun bruges af pågældende person
- Nogle rabatkoder inkluderer ikke kategorien tilbud eller andre udvalgte kategorier/varer som fx pakketilbud.
- Nogle rabatkoder kan have specifikke betingelser – fx kan de kræve, at du handler for et minimums beløb.
- Koden kan være tidsbegrænset
Alle betingelser for brug af rabatkoden finder du der, hvor den er udgivet – fx nyhedsbrev, hjemmeside, pop-op eller vores sociale medier. Rabatten gælder ikke med tilbagevirkende kraft og kan ikke kombineres med andre rabatkoder. Har du lavet en ordre, som allerede er pakket og afsluttet på vores ordre, kan den ikke tilføjes efterfølgende.
Vær opmærksom på, at varen ikke bliver reserveret, når du lægger den i kurven. Det kan derfor ske, at varen er blevet udsolgt, når du kommer til kassen. For at garantere din ordre, skal du gennemføre ordren.
Virker din rabatkode mod forventning ikke? Kontakt os på email kundeservice@ciha.dk hverdage mellem kl 9-15
Levering
CIHA forpligter sig til at afsende varen indenfor 2-4 arbejdsdage, med mindre andet er oplyst, som eksempelvis ved restordre og forudbestillinger. Dette vil være angivet på produktsiden. Vi bestræber os på at afsende din pakke samme dag eller senest næste hverdag fra bestilling. Vi leverer pakker med GLS og Bring.
Forudbestillinger kan kun bestilles alene, uden andre varer i kurven. En forventet leveringsdato vil fremgå på produktsiden for varen du bestiller.
Hvis din bestilling haster, og du skal bruge dine varer inden en bestemt dato, er det en god idé at notere dette i bemærkningsfeltet, når du laver din ordre.
Vi leverer til Færøerne, Grønland og øvrige udland. Den aktuelle fragt betales af kunden, uanset ordrestørrelse.
Priser på levering
Bestillinger over kr. 500,- sendes fragtfrit til pakkeshop eller hentested (gælder kun forsendelser til Danmark)
Alle andre ordrer pålægges følgende:
GLS erhvervspakke Kr. 39,-
GLS privatomdeling Kr. 49,-
GLS pakkeshop på ordrer under 500,- Kr. 39,-
Bring pakkeshop på ordrer under 500,- Kr. 39,-
Udlandspakker – pris og transportør afhænger af modtagerland. Pris beregnes efter kg – hvor højeste kg enten i vægt eller volumen afgør pris.
Ved levering til udlandet – inkl. Grønland:
Levering til Færøerne, Grønland og øvrige udland betales den aktuelle fragt af kunden, uanset ordrestørrelse. CIHA bruger kr. 200,00 som udgangspunkt for udlandspakker. Beløbet reserveres på betalingskortet, men der bliver kun trukket det aktuelle beløb, inden betaling sendes til Clearhaus. Før pakken afsendes, og betalingskort debiteres, kontaktes kunden for accept af fragtbeløb der overstiger kr. 200,-. Bliver det billigere end kr. 200,- hæves blot mindre på kortet.
CIHA sender primært pakker med GLS og Bring, men andre transportører kan blive anvendt.
CIHA vælger altid den billigste leveringsform. Ved oversøiske lande vil dette betyde at ordren sendes med skib. Ønskes levering med fly bedes dette noteret i bemærkningsfeltet. CIHA vil i dette tilfælde indhente en pris og hvis den overstiger de 200 kr. vil du blive kontaktet.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb indenfor 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Skal du give dit indkøb som gave, noteres dette i bemærkningsfeltet på din ordre. Så laver vi en forlænget fortrydelsesret.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Du skal tilbagelevere varen i original emballage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder plomberingen på legetøj med lyd eller lys. Hvis varekøbet skal fortrydes, må det ikke være brugt i det omfang at varens værdi forringes eller de er mangler.
Når du sender en ordre retur med vores returlabel
Sådan benytter du din fortrydelsesret samt ikke-afhentede pakker i pakkeshop
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder dit køb, inden ordren har forladt vores lager. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til kundeservice@ciha.dk vi svarer hverdage mellem kl 9-15.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den i pakkeshop. Vi sender en mail med trackinglink og besked om at ordren er afsendt, så man også selv har et ansvar for at følge pakkens rejse. Du kan forvente 1-2 hverdages levering med den distributør, du har valgt. Derudover modtager kunden også besked på mail og sms fra distributør, når pakken befinder sig i pakkeshoppen.
Når du refunderer hele din ordre ved brug af en returlabel (selv betalt eller købt gennem os), refunderes du også din leverings-fragt. Refunderer du der i mod dele af din ordre er det prisen for de refunderede varer, der refunderes, og ikke din leverings-fragt.
Ikke afhentede pakker
Det er dit ansvar at tjekke dine oplysninger igennem, inden du gennemfører en ordre. Hvis du har skrevet forkert i din e-mail eller telefonnummer, vil du ikke modtage besked med afhentning og Ciha er ikke forpligtet til at betale omkostninger i forbindelse med at gensende pakken.
BEMÆRK: Hvis du vælger IKKE at afhente din pakke eller nægter at modtage den, betyder det ikke at du benytter dig af fortrydelsesretten. En fortrydelse kan kun ske, ved at du giver udtrykkelig besked om at fortryde købet. Når pakken kommer retur til Ciha som en ikke-afhentet pakke er det i princippet stadig din og vi må ikke behandle eller refundere den, før end vi har været i kontakt.
- Vælger du, at fortryde købet fratrækkes 39 kr. for returfragt (svarende til prisen på en returlabel købt gennem Ciha).
- Vælger du, at vi skal sende pakken på ny opkræves du en ny fragt for genlevering.
Ved returpakker husk da at vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse i pakken eller på anden vis dokumentere bestillingen hos os, i pakken. Vi skal bruge et ordrenummer for at lave refundering.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen retur til os på nedestående erhvervsadresse (Vi henter ikke pakker, der leveres til en pakkeshop):
Ciha ApS
Att. retur
Engelsholmvej 33 E
8940 Randers.
Du kan købe en Bring erhvervs returlabel gennem vores portal – nemt, sikkert og med tracking. Den sendes direkte til din email. Print den og placer den synligt med stregkode på pakken.
Returforsendelse skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Normalt og efter lovgivning afholder du selv udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen frem til levering, og ved returnering bør du derfor pakke varen forsvarligt ind – altså ikke i en plastik pose. Når varen er modtaget retur i salgsbar stand, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Modtager vi varer retur, som ikke er i stand til at blive solgt igen, vil vi kontakte dig.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller til en pakkeshop uden omdeling.
Vælger du selv at stå for returforsendelse, så finder du priser på flere distribution udbydere her. Bemærk at pakken skal leveres til erhvervsadresse.
Tilbagebetaling af penge
Når du fortryder, refunderer vi betalingen modtaget fra dig. Vi kan ikke refundere til en anden konto. Når du refunderer hele din ordre ved brug af en returlabel (selv betalt eller købt gennem os), refunderes du også din oprindelige leverings-fragt. Refunderer du dele af din ordre, er det prisen for de refunderede varer, der refunderes, og ikke din leverings-fragt.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din pakke retur på vores lager eller har anden dokumentation for at den er leveret ved os på angivede adresse.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen, med mindre det er en ikke-afhentet pakke fra pakkeshoppen, da fratrækkes – som ovenfor beskrevet – 39 kr. fra ordren. svarende til returforsendelsens omkostninger og den pris der normalvis betales for en returlabel købt gennem Ciha.
Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den– fx materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.
Du kan reklamere over mangler ved varen indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på kundeservice@ciha.dk
Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamation. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance.
Hvis reklamationen er berettiget og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, sender vi dig en forudbetalt pakkelabel.
Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and tracenummer.
Varereturnering foregår til nedestående adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Ciha ApS
Engelsholmvej 33 E
8940 Randers
Vi anbefaler, at returvarer returneres til os som pakke, med tracking. Husk altid at pakke forsendelsen godt ind, så den ikke bliver skadet under transport.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til CIHA. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center til klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@ciha.dk.
Transportskader
Ved skader opstået under transport, opfordrer vi til at dette straks anmeldes til transportøren og også gerne til CIHA, da vi hæfter for varens mangler sket under transport.
Hvis pakken er synligt beskadiget ved modtagelse, er det en god idé enten at nægte modtagelse, eller få påført på følgebrevet, at der tages forbehold for modtagelse, ved skader på varen opstået som følge af transportskade. Husk at tage billede, som dokumentation af den emballage varen er leveret i. Derudover også et billede hvor man kan se emballage MED pakkelabel. Dette bruges til reklamation ved transportøren.
Hvis du er i tvivl, kontakt CIHA. Opdager du en transportskade efter levering, skal du indenfor rimelig tid gøre os opmærksom på dette, hvis det har forringet varens værdi.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.