Handelsbetingelser

Salgs- og leverings betingelser (handelsbetingelser)

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.ciha.dk

www.ciha.dk ejes og drives af

CIHA IVS
CVR 38219898
Skovstjernevej 33
8920 Randers NV
Danmark

Telefon +45 88 44 43 44
E-mail info@ciha.dk

Betaling og levering

Betaling
CIHA modtager betaling med Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay og Viabill. Beløbet trækkes først når varerne afsendes. Vi tillægger ikke betalingsgebyr på nogle af vores betalingsmetoder. Når du har bestilt en vare, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af din bestilling samt endnu en mail når den afsendes og afsluttes fra vores lager.

Der lagres ingen kreditkort oplysninger af nogen art. CIHA kan på intet tidspunkt, hæve mere end det beløb du har accepteret i indkøbskurven.

Priser er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges fragtpris. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Er du skole eller daginstitution, er der mulighed for at betale med EAN-nummer når ordren afsluttes.

Rabat kupon
Har du en rabatkupon anvendes denne ved check-out i feltet “kuponkode” lige under varen i venstre hjørne. Når du har indtastet din rabatkode, trykker du på “anvend kupon”. Herved trækkes rabatten automatisk fra din ordre og vil også fremstå på ordrebekræftelsen.

Hvis din rabatkode mod forventning ikke virker, skal du sikre dig at:

  • Husk, du kan kun bruge én rabatkode pr. ordre.
  • Nogle rabatkoder er personlige og må kun bruges af pågældende person
  • Nogle rabatkoder inkluderer ikke kategorien tilbud eller andre udvalgte kategorier/varer
  • Nogle rabatkoder kan have specifikke betingelser – fx kan de kræve, at du handler for et minimums beløb.
  • Koden kan være tidsbegrænset

Alle betingelser for brug af rabatkoden finder du der, hvor den er udgivet – fx nyhedsbrev, hjemmeside eller vores sociale medier.Rabatten gælder ikke med tilbagevirkende kraft eller i forvejen nedsatte varer og kan ikke kombineres med andre rabatkoder. Vær opmærksom på, at varen ikke bliver reserveret, når du lægger den i kurven. Det kan derfor ske, at varen er blevet udsolgt, når du kommer til kassen. For at garantere din ordre, skal du gennemføre ordren.

Virker din rabatkode mod forventning ikke? Kontakt os på email rikke@ciha.dk eller telefon +45 88 44 43 44

Levering
CIHA forpligter sig til at levere varen indenfor 2-4 hverdage. Vi bestræber os på at afsende din pakke samme eller senest næste hverdag efter bestilling. Vi leverer pakker med GLS, DAO og Post Nord.

Store leveringer som dukkehuse, store legesæt og legekøkkener leveres med drop shipment fra eksternt lager. Her er en forventet leveringstid på 3-4 arbejdsdage.

Ved restordrer eller andre forhold hvor levering kan forventes forsinket, kontaktes du af en medarbejder fra CIHA. Hvis din bestilling haster, og du skal bruge dine varer inden en bestemt dato, er det en god idé at skrive dette i bemærkningsfeltet, når du laver din ordre.

Vi leverer til Færøerne, Grønland og øvrige udland. Den aktuelle fragt betales af kunden, uanset ordrestørrelse.

Priser på levering
Bestillinger over kr. 500,- sendes fragtfrit med GLS pakkeshop, GLS firmalevering, DAO pakkeshop eller Post Nord pakkeshop (gælder kun forsendelser til Danmark)

Alle andre ordrer pålægges følgende:
Privatpakke med omdeling af Post Nord 69,-
Erhvervspakke med GLS ordrer under kr. 500,- Kr. 39,-
GLS Pakkeshop på ordrer under kr. 500,- Kr. 39,-
GLS privatomdeling på ordrer under kr. 500,- Kr. 49
Udlandspakker – pris og transportør afhænger af modtagerland. Pris beregnes efter kg – hvor højeste kg enten i vægt eller volumen afgør pris.

Ved levering til udlandet – inkl. Grønland:
Levering til Færøerne, Grønland og øvrige udland betales den aktuelle fragt af kunden, uanset ordrestørrelse. CIHA bruger kr. 200,00 som udgangspunkt for udlandspakker. Beløbet reserveres på betalingskortet, men der bliver kun trukket det aktuelle beløb, inden betaling sendes til Clearhaus. Før pakken afsendes, og betalingskort debiteres, kontaktes kunden for accept af fragtbeløb der overstiger kr. 200,-. Bliver det billigere end kr. 200,- hæves blot mindre på kortet.

CIHA sender primært pakker med Post Nord, DAO og GLS, men andre transportører kan blive anvendt

CIHA vælger altid den billigste leveringsform. Ved oversøiske lande vil dette betyde at ordren sendes med skib. Ønskes levering med fly bedes dette noteret i bemærkningsfeltet. CIHA vil i dette tilfælde indhente en pris og hvis den overstiger de 200 kr. vil du blive kontaktet.

 

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb indenfor 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer.

Skal du give dit indkøb som gave, er du velkommen til at kontakte os. Så laver vi en forlænget fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person som du har valgt (ikke transportøren) fået varen i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Du finder vores retur seddel her

Uafhentede pakker (i pakkeshop)
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen – uden at give besked om din fortrydelse. Varen ligger i den valgte pakkeshop i 14 dage, før den automatisk returneres til os.

Vi bytter altid uden problemer, bare du efterlever følgende:
Udfyld og medsend meget gerne returformularen, som du finder lige her. Det gør returneringen nemmere for os. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder plomberingen på legetøj med lyd eller lys. Hvis varekøbet skal fortrydes, må det ikke være brugt i det omfang at varens værdi forringes.

Du afholder selv udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering bør du derfor pakke varen forsvarligt ind. Når varen er modtaget retur, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.

Varer skal returneres til vores varelager:

Pakkecenter Nord
Att: CIHA retur
Aalborgvej 14
9700 Brønderslev

Vi anbefaler, at returvarer returneres til os som pakke, med tracking. Husk altid at pakke forsendelsen godt ind, så den ikke bliver skadet under transport.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har sendt dokumentation for, at varerne er returneret.

 

Reklamation

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den– fx materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på info@ciha.dkeller telefon +45 88 44 43 44.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamation. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance  og udfyldelse af retur/reklamation formular mv.

Hvis reklamationen er berettiget og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage sendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. Oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and tracenummer.

Varereturnering foregår til nedestående adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.


Pakkecenter Nord
Att: CIHA retur
Aalborgvej 14
9700 Brønderslev

Vi anbefaler, at returvarer returneres til os som pakke, med tracking. Husk altid at pakke forsendelsen godt ind, så den ikke bliver skadet under transport.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse CIHA. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center til klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@ciha.dk.

Transportskader

Ved skader opstået under transport, opfordrer vi til at dette straks anmeldes til transportøren og også gerne til CIHA, da vi hæfter for varens mangler sket under transport.

Hvis pakken er synligt beskadiget ved modtagelse, er det en god idé at enten nægte modtagelse, eller få påført på følgebrevet, at der tages forbehold for modtagelse, ved skader på varen opstået som følge af transportskade.

Hvis du er i tvivl, kontakt CIHA. Opdager du en transportskade efter levering, skal du indenfor rimelig tid gøre os opmærksom på det, hvis det har forringet varens værdi.

 

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.